Czym są mapy cieplne w sklepach i do czego służą?

mapy cieplne w sklepach

Czym tak w ogóle są mapy cieplne?

Mapa cieplne to nic innego, jak wartości przekazywane za pomocą kolorów. Każda wartość ma swój określony kolor. Układając wartości, tworzymy kolorowe diagramy na tabeli. Jak wiadomo, wszyscy jesteśmy wzrokowcami, więc odkryto ten sposób przedstawiania obrazów. Jest on bardzo łatwy w odczycie.
Przede wszystkim metoda ta stosowana jest ona w bankowości i finansach.

Początki map cieplnych

Na początku stosowane było przedstawianie finansów w formie pikseli, były one czarno – białe, lub też miały różne odcienie szarości.
Z upływem lat i rozwojem technologii wkroczyliśmy w bardziej skomputeryzowany system.
Teraz stosuje się kolorowe mapy cieplne.

Współczesne mapy cieplne

Barwy podstawowe jakie są w nich zawierane to żółty, zielony i czerwony, oraz ich odcienie i połączenia tych kolorów na przykład fioletowy, niebieski, pomarańczowy, różne odcienie różu. Kolory te bardzo podobne są do tych wykorzystywanych do przedstawienia zjawiska rozszczepiania światła, o którym uczą nas w szkole.

Stąd właśnie wziął się ich dobór?

Jednak problem mają daltoniści, ale i z tym naukowcy sobie radzą. Dla nich stosowane są starszego typu mapy cieplne, z różnymi odcieniami szarego, czarnego czy białego.
Jak wiadomo mapy cieplne w sklepach idzie dostać. Jednak czy w życiu normalnego człowieka są one niezbędne? Stosuje się je raczej w analityce biznesowej czy też okulistyce.

Mapy cieplne w Eye Trackingu

Mapy cieplne stosowane są również w Eye Trackingu przedstawiając miejsca o różnej temperaturze.
Eye tracking to nic innego jak okularografia, czyli śledzenie ruchów naszych gałek ocznych.
Na podstawie map cieplnych zapisywane są ich ruchy, im bardziej natężone tym kolor staje się intensywniej czerwony. Podczas snu barwa staje się zielona, niebieska.

Mapy cieplne – podsumowanie

Przy tworzeniu stron internetowych również można je wykorzystać. Pokazują one otwieralność stron i zainteresowanie użytkowników. Im więcej kliknięć w stronie tym bardziej czerwona mapa, gdyż kolory żółty, czerwony są ciepłe (czyli bardziej wykorzystywane), a kolor zielony zimny (czyli mniej).
Pomaga to sporządzać raporty o korzystaniu z danej strony

mapy cieplne w sklepach